Jak wybrać karmę dla psa cz.2 – Splitting składników

jak wybrać karmę dla psa
Producenci karmy dla psów są zobowiązani do wymieniania składników w kolejności malejącej. Koniec i kropka. Na pierwsze miejsce ma zatem trafiać składnik, którego wagowo użyto najwięcej, a dalej pojawią się coraz mniej istotne w składzie produkty aż do pozycji śladowych, czyli suplementów czy też mieszanek witaminowych
Brzmi to bardzo prosto. A może aż zbyt prosto, by było prawdziwe, co?
jak wybrać karmę dla psa
5 1 vote
Ocena użytkowników

Jak wybrać karmę dla psa i nie oszaleć? Splittingiem straszą na forach, jak dawniej dzieci czarną wołgą.

Jawi się przez to jako wróg publiczny, ale według mnie, jako osoby, która w trakcie konsultacji pracuje w większości z alergikami, również z takimi, których Opiekunowie nie chcą rezygnować z suchej karmy – sprawa nie jest tak jednoznacznie zła, jak zwykło się ją przedstawiać.

Zanim jednak poznamy za i przeciw obu stron wyjaśnijmy sobie na czym ów splitting polega.

Splitting - czyli podział produktów

Przyjrzyjmy się stworzonej przeze mnie grafice.
Przykład karmy w segmencie “przed podziałem” został zaczerpnięty ze znanego, żółtego opakowania reklamowanego w telewizji, z uśmiechniętym psem 😉 Podział natomiast zasymulowałam już sama, by pokazać na przykładzie, o co chodzi 🙂

jak wybrać karmę dla psa splitting

Jak widzicie, na oryginalnym opakowaniu w składzie widnieje zaledwie 6 składników.

Na pierwszym miejscu mamy zboża – 70%, potem mięcho -24%, tłuszcze 3%  i reszta.

Producent jak najbardziej wywiązał się z narzuconych mu przez federację regulacji i nie można mu nic pod tym względem zarzucić. 

A teraz wchodzę ja, cała na biało, i ten sam skład rozpisuję bardziej szczegółowo – czyli jak to, co po stronie prawej.

Z mojego składu dowiesz się że w karmie jest i kukurydza, i proso, i jęczmień, i ryż, i…. cała reszta. Wierz mi, lub sobie sam policz, że składników “zbożowych” również jest 70%

Mięso pokazuję że jest i drobiem, i rybą – sumarycznie również 24%, jak w karmie po lewej.

Mogłabym jeszcze oleje rozbić np na olej kokosowy plus olej z łososia. Składniki mineralne mogłabym rozpisać szczegółowo…

I to co zrobiłam ze składu z lewej, rozpisując go dokładniej, to właśnie splitting, czyli szczegółowy podział produktów. Rozbicie.

To najpierw plusy splittingu

#1 DOKŁADNIE WIESZ, CO PODAJESZ PSOM.

Z zasady warto odrzucić więc karmy, w których opis jest – owszem – zgodny z przepisami, ale nierzetelny. 

Nie chcę widzieć w składzie tajemniczego “mięsa i produktów ubocznych”, bo jest różnica czy na 24%  składnika składa się

  • 20% mięsa mięśniowego wołowego a 4% wątroby
  • 20% chrząstek i żwaczy i nerek a 4% udźca wołowego.

Czujecie różnicę?

W ogólnikach najłatwiej zamaskować jakość.  Bo oczywiście, zarówno mięśnie, jak i podroby są ważnymi składnikami diety, ale proporcja między nimi dużo mówi o wartości odżywczej.

Jak widać na powyższym przykładzie, nie chodzi o to, że ukryte produkty to zawsze “śmieci”.

Chodzi o to, by jasna była proporcja między składnikami, które mają realny wpływ na jakość posiłku.

Dlatego oczekuję, że producent będzie wyszczególniał dokładnie, co wrzucił do worka, by każdy Opiekun mógł ocenić, czy jakość składników mu odpowiada i czy jest adekwatna do ceny karmy.

#2 SPLITTING UŁATWIA WYKLUCZENIE ALERGENÓW LUB SKŁADNIKÓW, KTÓRE SĄ NIEWSKAZANE Z INNYCH POWODÓW ZDROWOTNYCH

Jeśli masz psa z alergią, to bez splittingu nie dowiesz się, czy w karmie jest kurczak, indyk czy kaczka, bo przecież wszystko można nazwać mięsem drobiowym.

Nie dowiesz się czy masz pszenicę czy ryż, bo wszystko można nazwać zbożami.

Nie dowiesz się, czy w składzie jest soja, bo ujmą to jako: białka roślinne, frakcje roślinne, cokolwiek.

A co z reakcjami krzyżowymi? Im bardziej ogólnikowy skład, tym trudniejszą pracę ma opiekun psa wrażliwego lub chorującego.

Dlatego jeśli stawiasz na suche kulki, to doceń  precyzyjnie opisane składniki.

Czas na minusy splittingu

#1 ZASADA PIERWSZEGO SKŁADNIKA

Nie od dziś marketerzy wiedzą, że Właściciel wybierając karmę w sklepie najczęściej spojrzy jedynie na pierwszy składnik na etykiecie, bo przecież on jest najważniejszy, jego jest najwięcej.

Wszyscy oczekujemy, że na pierwszym miejscu będzie mięso.
Więc dlaczego nie dać nam mięsa na tej pierwszej pozycji?

Klient nasz Pan 😉

I tu kłania się tabelka z grafiki powyżej, gdzie dokonałam pozorowanego splittingu składu pewnej karmy.

Jak już pisałam – po obu stronach mamy te same wartości ( zboże 70%, składniki mięsne 24%).
Jednak stosując splitting zamiast zboża na pierwszej pozycji magicznie pojawiło się mięso drobiowe.

 

Mało uważny Kupujący da się na to nabrać.
Mało uważny Kupujący uwierzy, że o to właśnie kupił karmę bogatą w mięso.

 

I szczególnie w karmach z niższego i średniego segmentu splitting zdaje się być wykorzystywany do “maskowania” wysokiej zawartości składników niepożądanych.

 

Nikt już nie chce kupować karmy z kaszy, kukurydzy, pszenicy i ryżu. Chcemy mięsa!
A prostym zabiegiem, jakim jest splitting oszukuje się nasze oczy.

 

Sprawdź teraz, na ile pozycji w Twojej karmie są rozbite zboża i podziel się z nami w komentarzu!

Czy Twoja karma ma ryż? A może również mączkę ryżową? Ryż biały i osobo dziki?
Czy jest tam kukurydza? A może jednocześnie mączka kukurydziana? Płatki kukurydziane? Otręby?
Czy tylko pszenica? A może jeszcze jęczmień itd.. jak w przykładzie powyżej?

Czy w Twojej karmie zastosowano “ciemną stronę” splittingu?

 

#2 WRAŻENIE BOGATEGO SKŁADU

Z drugiej strony – splitting dopieszcza ego Opiekuna.

Chęć dogodzenia psu, dbania o niego, zapewnienia mu rozmaitości na talerzu.

Bogaty skład jest przecież na pewno bardziej odżywczy, przecież wszystkiego jest w nim więcej.

Znacie to? Karmy, gdzie skład ciągnie się przez wiele linijek?

Przyjrzyjmy się  karmie z półki premium.

surowa jagnięcina (8%), świeże mięso z kaczki (8%), świeże całe jaja (8%), suszona jagnięcina (8%), suszony śledź (7%), suszone mięso z indyka (7%), cały groch zielony, soczewica czerwona, ciecierzyca, świeży morszczuk północny (4%), surowa wątroba jagnięca (4%), świeże podroby z kaczki (wątroba, serce, nerki) (4%), świeże mięso z indyka (4%), tłuszcz jagnięcy (4%), soczewica zielona, fasola plamista, cały groch żółty, lucerna suszona na słońcu, olej z łososia (2%), włókna z soczewicy, suszona chrząstka jagnięca (1%), surowe żwacze jagnięce (1%), algi brązowe, świeża dynia, świeża dynia butternut, świeży pasternak, świeża kapusta, świeży szpinak, świeża musztarda brązowa, świeże liście kapusty, świeża marchew, świeże jabłka „Red Delicious”, świeże gruszki „Bartlett”, liofilizowana wątroba (z kurczaka i kaczki) (0,1%), świeża żurawina, świeża borówka, korzeń cykorii, kurkuma, ostropest plamisty, duże korzeń łopianu, lawenda, prawdziwy korzeń ślazu, owoc dzikiej róży

Popatrzmy na to na chłodno, pamiętając, że skład karmy to jak ten przepis na obiad.
Podaje składniki “surowe”, przed procesem obróbki, przed pieczeniem/suszeniem.

Najwyższy składnik w karmie to 8% a za żwaczami jagnięcymi, mniej więcej w połowie stawki zaczynają się warzywa… poniżej 1% objętości każdego z nich. Czyli poniżej 10gram produktu na 1kg mieszanki w kotle.

10 gram 🙂 Na pewno pies doceni tą subtelną nutę smakową, jaką da mu ścinek z marchewki, ćwierć listka kapusty. cieniusieńki plasterek jabłka i gruszki 😉 Na pewno odczuje pozytywny skutek spożycia tak zawrotnych ilości bogatej w karoten marchwi 🙂

I tu nie chodzi o to, czy teraz uznasz tą karmę za kategorycznie złą. Chodzi o złudzenie, jakie tak rozpisany szczegółowo skład wywołuje u Kupującego.

Bo oto właśnie kupiłem karmę bogatą w składniki odżywcze naturalnego pochodzenia. Karmę, bogatą w przeróżne mięsa, bogatą w warzywa (no bo ciągną się przez kilka linijek), a te różnorodne składniki gwarantują przecież witaminy, minerały – no zdrowy, wysokojakościowy posiłek.

I jakoś umyka, że użyte tu ilości są tak zawrotne, że i tak producent i tak musi normalnie dowitaminizować i domineralizować karmę.

Swoją drogą, chcesz zobaczyć, jak wyglądają owoce i warzywa, które wykorzystuje się w produkcji karm dla psów? –> Kliknij tutaj <–
Producenci z reguły nie wrzucają do swojego kociołka jabłuszka, jak z półki sklepowej.
Wykorzystują granulaty, pasty, puree, czyli produkty wcześniej przetworzone i zapakowane w innym miejscu.

 

#3 CIĘŻKO POLICZYĆ, CZEGO W TAKIEJ KARMIE I ILE JEST

Jak miarodajnie porównać taką rozpiskę z inną karmą?

Ile w niej białka jest pochodzenia roślinnego (czyli z punktu widzenia psa: niepełnowartościowego, gorzej strawnego)?

W końcu aż 25% składu w tej karmie to strączki! Średnio 25% wartości odżywczej w strączkach to białko. A białko roślinne u psów przyswaja się – w zależności od pochodzenia – w ilości 30 do max 70%.
W tabeli z analityką nie mamy rozróżnienia na białko pochodzące z grochu czy białko z mięsa, co troszeczkę zaciera nam obraz.

Jak w tym momencie porównać informację o 35% białka mieszanego pochodzenia w składzie z karmą o 28% białka tylko pochodzenia zwierzęcego?

Zatarty obraz.

Tu rodzi się pytanie, czy przypadkowo, czy to celowe zagranie?
Dlatego splitting uważa się za kontrowersyjną procedurę.

Jednocześnie pomaga właścicielom, ale gmatwa informacje.

Co to dla nas oznacza?

że musimy świadomie CZYTAĆ ETYKIETY 🙂

Podsumowanko

Wiecie, co jest najgorsze?  Że rozwiązanie tego problemu z gmatwaniem jest banalne.

Wystarczy ( i część producentów już to robi) zastosować jednocześnie ze splitingiem grupowanie produktów.

Na przykładzie karmy z góry etykieta mogła wyglądać by tak:

Składniki pochodzenia zwierzęcego: 70,1%, w tym:

surowa jagnięcina (8%), świeże mięso z kaczki (8%), świeże całe jaja (8%), suszona jagnięcina (8%), suszony śledź (7%), suszone mięso z indyka (7%), świeży morszczuk północny (4%), surowa wątroba jagnięca (4%), świeże podroby z kaczki (wątroba, serce, nerki) (4%), świeże mięso z indyka (4%), tłuszcz jagnięcy (4%), olej z łososia (2%), suszona chrząstka jagnięca (1%), surowe żwacze jagnięce (1%), liofilizowana wątroba (z kurczaka i kaczki) (0,1%)

łącznie: B:X    W:0    T:Z  (B=białka, W=węglowodany, T= tłuszcze)

Składniki pochodzenia roślinnego: 29,9%, w tym:

cały groch zielony, soczewica czerwona, ciecierzyca,soczewica zielona, fasola plamista, cały groch żółty, lucerna suszona na słońcu, włókna z soczewicy, algi brązowe, świeża dynia, świeża dynia butternut, świeży pasternak, świeża kapusta, świeży szpinak, świeża musztarda brązowa, świeże liście kapusty, świeża marchew, świeże jabłka „Red Delicious”, świeże gruszki „Bartlett”, świeża żurawina, świeża borówka, korzeń cykorii, kurkuma, ostropest plamisty, duże korzeń łopianu, lawenda, prawdziwy korzeń ślazu, owoc dzikiej róży

łącznie: B:X   W:Y   T:Z  (B=białka, W=węglowodany, T= tłuszcze)

No! Czyż nie byłoby czytelniej?

Zapraszam do lektury 3 części cyklu. Popiszemy o obietnicach składanych na opakowaniach.

jak wybrać karmę dla psa
CZĘŚĆ 1 CYKLU
jak wybrać karmę dla psa premium
CZĘŚĆ 3 CYKLU
karmy human grade jak wybrać karmę dla psa human grade
CZĘŚĆ 4 CYKLU
5 1 vote
Ocena użytkowników

WITAJ NA MOIM BLOGU

log-a(1)

Od lat uczę się od najlepszych na świecie fitoterapeutów i naturopatów zwierzęcych.

Na tym blogu pokażę Ci, jak bezpiecznie i skutecznie stosować dietoterapię i zioła, z korzyścią dla zdrowia Twojego i Twojego psa.

Jak mogę CI pomóc?

Warto przeczytać

Najczęściej wybierane:

Kochacie to!

Newsletter pełen wiedzy

Zapisz się do newslettera! W ten sposób nie przegapisz nowych treści i uzyskasz dostęp do niespodzianek tylko dla subskrybentów.

Poprzedni
Następny
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Puk puk, ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuj
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Polityka prywatności istniała tu od początku istnienia mojego serwisu i od początku istnienia serwisu tak samo dbałam i dbam nadal o to, by Wasze dane były bezpieczne. Wszystkim użytkownikom zawsze udostępniałam prawa, które teraz, dzięki RODO, pojawiły się w ogólnej świadomości, w tym prawo do cofania wszelkich zgód, a także prawo o byciu zapomnianym.

Od początku istnienia serwisu każda rejestrująca się czy zapisująca do newslettera osoba musiała potwierdzić swoją zgodę na otrzymywanie wiadomości z mojej strony dwukrotnie. Raz – uzupełniając formularz zapisu, drugi raz – klikając w link potwierdzający zapis otrzymany w emailu.

Dbam o to, aby moja Polityka Prywatności zawsze była przejrzysta. Jak jednak pokazują narzędzia analityczne dopiero teraz tak naprawdę zaczęliście wchodzić na tą podstronę :)

Jednak tu się praktycznie nic nie zmieniło :D

Miłego czytania!

Jestem właścicielem: fitopies.pl

Każdego Klienta i Użytkownika wymienionych powyżej stron oraz wszystkich publikacji należących do Fitopies obowiązuje aktualna Polityka Prywatności. Jakiekolwiek wprowadzane zmiany polityki prywatności nie wpływają na podstawową zasadę: Fitopies nie sprzedaje i nie udostępnia osobom trzecim danych personalnych czy adresowych Klientów i Użytkowników wymienionych powyżej stron. Fitopies nigdy nie wysyła spamu. Fitopies nigdy nie wyśle Klientom ani Użytkownikom ofert, które nie będą związane z podstawową działalnością firmy. Jeśli nie zgadzasz się z Polityką Prywatności, proszę nie odwiedzać serwisów, nie subskrybować biuletynów tworzonych przez Fitopies a także nie nabywać produktów ani usług oferowanych przez Fitopies Korzystając z wyżej wymienionych serwisów, oferowanych przez nie usług i zapisując się do subskrypcji biuletynu, zgadzasz się z niniejszą Polityką Prywatności i oświadczasz, że:
  1. wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, podanych dobrowolnie, dla celów marketingowych przez Fitopies. Zgoda obejmuje również przetwarzanie danych w przyszłości, pod warunkiem braku zmiany celu przetwarzania.
  2. wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej od Fitopies, na podane przez Ciebie dane teleadresowe.
  3. zostałeś/aś poinformowany/a o tym, że: - administratorem Twoich danych osobowych jest Fitopies; - masz prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania i usuwania; - podanie danych osobowych jest dobrowolne, a jednocześnie niezbędne do korzystania z serwisu.

Polityka prywatności serwisu fitopies.pl

1. Informacje ogólne

1. Operatorem Serwisu fitopies.pl i Administratorem Danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest Agnieszka Magiera, Paszyn 621, 33-326 Paszyn, NIP 9111823353. Możesz się ze mną skontaktować wysyłając email na adres: agamagiera@fitopies.pl

2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

a. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.

b. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka").

c. Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego.

3. Serwis powierza przetwarzanie danych osobowych tylko sprawdzonym i zaufanym podmiotom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych i gwarantującym bezpieczeństwo tych danych.

Co to dla Ciebie oznacza, tak po ludzku:

Zakładając konto użytkownika, składając zamówienie, zapisując się do newslettera, komentując któryś z artykułów na blogu, czy po prostu kontaktując się ze mną za pośrednictwem formularza i poczty email, przekazujesz mi swoje dane osobowe, a ja gwarantuję, że Twoje dane są poufne, bezpieczne i nie są udostępniane podmiotom trzecim bez Twojej zgody.

Jak to wygląda w praktyce?

Kiedy wchodzisz i przeglądasz moją stronę internetową:

a) Twoją obecność rejestrują narzędzia analityczne Google Analytics, które zbierają informacje na temat Twoich odwiedzin strony, tego, jakie podstrony zostały wyświetlone, ile czasu tam spędzono, czy zostały odwiedzone ( kliknięte) inne podstrony. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics. W ramach Google Analytics zbierane są dane demograficzne oraz dane o zainteresowaniach. W ramach ustawień plików cookies możesz zadecydować, czy wyrażasz zgodę na zbieranie o Tobie takich danych, czy nie.

b) Twoją obecność rejestruje Facebook Pixel, który umożliwia prezentowanie spersonalizowanych reklam w serwisie Facebook. Wiążę się to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Facebook. W ramach ustawień plików cookies możesz zadecydować, czy wyrażasz zgodę na korzystanie przeze mnie w Twoim przypadku z Pixela Facebooka.

c) Korzystam z systemu komentarzy Disqus, co wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies tego narzędzia. Jeśli więc skomentujesz cokolwiek w moim serwisie, stanie się to za pośrednictwem Disqus i ich pliki cookies zbiorą Twoje dane.

d) Przy każdym artykule masz możliwość skorzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie moich treści w serwisach społecznościowych. Korzystanie z tych funkcji może wiązać się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Google+, Pinterest.

Kiedy składasz zamówienie w sklepie:

a) Do realizacji zamówienia potrzebuję Twojego imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu, adresu email. Po pierwsze, muszę gdzieś tą paczkę wysłać :) Po drugie, musimy mieć możliwość kontaktu na wypadek błędu w zamówieniu, błędu w adresie, braku czy nieprawidłowej płatności czy w innych sytuacjach.

b) Twoje dane trafiają do mojego panelu administracyjnego, czyli do bazy sklepu na platformie  wordpress i wtyczki woocommerce. Ich też obowiązują przepisy o ochronie danych osobowych i robią to na najwyższym poziomie.

c) Cała strona jest umieszczona na serwerach LH. Ich też obowiązują przepisy o ochronie danych osobowych i robią to na najwyższym poziomie.

d) Po złożeniu zamówienia wystawię Ci rachunek poprzez serwis IFIRMA. Ich też obowiązują przepisy o ochronie danych osobowych i robią to na najwyższym poziomie.

e) No i perełka! Dzięki nowym przepisom, które każą mi traktować Ciebie tak, jakby to była nowość, muszę Cię powiadomić, że Twoje dane teleadresowe udostępniam wybranemu na etapie składania zamówienia DOSTAWCY. Z pewnością otrzymasz od wybranego Dostawcy email z potwierdzeniem, że ja paczkę nadałam. Jest również możliwe, że Kurier reprezentujący Dostawcę zadzwoni do Ciebie. Tak, to ja podałam mu Twój adres i numer!! Ale to wszystko po to, by usługa zrealizowana została sprawnie i szybko bez biegania i szukania przesyłek po całym mieście. Dostawców też obowiązują przepisy o ochronie danych osobowych i robią to na najwyższym poziomie.

Jeśli zgodzisz się na otrzymywanie newslettera

a) Twój adres email trafi do mojej bazy, ale jak było zawsze – wyślę Ci cokolwiek dopiero, gdy potwierdzisz zapis drugi raz, klikając w link otrzymany ode mnie w mailu. Tak było zawsze, nic się nie zmieniło.

b) Do wysyłki emaili korzystam z wtyczki email subscribers, w ramach którego przetwarzane są dane subskrybentów newslettera.

Jeżeli powyższe informacje nie są dla Ciebie wystarczające, poniżej znajdują się informacje szczegółowe.

2. Dane osobowe

1. Operatorem Serwisu fitopies.pl i Administratorem Danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest Agnieszka Magiera, Paszyn 621,33-326 Paszyn, NIP 9111823353. Możesz się ze mną skontaktować wysyłając email na adres: agamagiera@fitopies.pl

2. Jeśli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściłam się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

3. Cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych wskazane są odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych (patrz: opis poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych).

4. Uprawnienia. RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:

  1. prawo dostępu do danych osobowych,

  2. prawo do sprostowania danych osobowych,

  3. prawo do usunięcia danych osobowych,

  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

  5. prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,

  6. prawo do przenoszenia danych,

  7. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,

  8. prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłaś.

Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcam do zapoznania się z tymi przepisami.

5. Odbiorcy danych. Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi na Twoją rzecz. Między innymi:

  1. LH.pl https://www.lh.pl/kontakt – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze,

  2. IFIRMA https://www.ifirma.pl – w celu korzystania z programu do fakturowania, w którym przetwarzane są dane osób, dla których wystawiana jest faktura/rachunek,

  3. E sprzedaż https://esprzedaz.com/ – platforma sprzedażowa, w celu umożliwienia złożenia i obsługi zamówienia w sklepie Psiegryzki/Fitopies

  4. Dostawcy usług, firma INPOST oraz DHL – celem dostarczenia zamówionych produktów fizycznych na wskazany adres.

Wszystkie podmioty, którym powierzam przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.

3. Cele i czynności przetwarzania

1) Konto użytkownika. Zakładając konto użytkownika, podajesz dane niezbędne do założenia konta, takie jak adres e-mail, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta. W ramach edycji danych konta możesz dokonywać zmiany lub usunięcia swoich danych. Pamiętaj jednak, że usunięcie konta nie prowadzi do usunięcia informacji o zamówieniach złożonych przez Ciebie z wykorzystaniem konta. Takie dane trzymam tak długo, jak jest to konieczne ze względu na przepisy podatkowe.

Dane przekazane mi w związku z założeniem konta są przetwarzane w celu założenia i utrzymywania konta na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawieranej poprzez rejestrację konta.

2) Zamówienia. Składając zamówienie, podajesz dane niezbędne do realizacji zamówienia, takie jak imię i nazwisko, adres do rozliczeń, adres e-mail, numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia.

Dane przekazane mi w związku z zamówieniem, przetwarzane są w celu realizacji zamówienia, wystawienia i wysłania faktury, uwzględnienia faktury w mojej dokumentacji księgowej oraz w celach archiwalnych i statystycznych.

Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przeze mnie przetwarzane w celach statystycznych. Przepisy podatkowe nakładają na mnie obowiązek przechowywania faktur z Twoimi danymi osobowymi przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

W przypadku danych o zamówieniach nie masz możliwości sprostowania tych danych po realizacji zamówienia. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Podobnie, nie możesz sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach.

3) Newsletter. Jeżeli chcesz zapisać się do newslettera, musisz przekazać mi swój adres e-mail za pośrednictwem formularza zapisu do newslettera. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by zapisać się do newslettera.

Dane przekazane mi podczas zapisu do newslettera wykorzystywane są w celu przesyłania Ci newslettera, a podstawą prawną ich przetwarzania jest Twoja zgoda wyrażona podczas zapisywania się do newslettera.

Dane są przetwarzane przez czas funkcjonowania newslettera, chyba że wcześniej zrezygnujesz z jego otrzymywania. Wówczas usunę Twoje dane z mojej bazy.

4) Reklamacje i odstąpienie od umowy. Składając reklamację lub odstępując od umowy, przekazujesz mi dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmują: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy.

Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy mogą być ponadto archiwizowane w celach statystycznych.

W przypadku danych zawartych w reklamacjach oraz oświadczeniach o odstąpieniu od umowy nie masz możliwości sprostowania tych danych. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy.

5) Komentarze. Jeżeli chcesz skomentować treść na blogu, musisz wypełnić formularz Disqus i podać w nim swój adres e-mail oraz imię/nick. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by dodać komentarz.

Dane będą przetwarzane przez czas funkcjonowania komentarzy na blogu, chyba że wcześniej poprosisz o usunięcie komentarza, co spowoduje usunięcie Twoich danych z bazy.

6) Kontakt e-mailowy. Wysyłając do mnie wiadomość za pośrednictwem formularza lub poczty elektronicznej, automatycznie przekazujesz mi swój adres email, na który mam udzielić odpowiedzi. Podanie adresu email jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt. Może się zdarzyć, że w treści wiadomości zawrzesz inne dane osobowe, na co nie mam wpływu.

Twoje dane są przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest Twoja zgoda wynikające z zainicjowania tej formy kontaktu.

Treść korespondencji nie jest przeze mnie magazynowana, ale zawsze możesz zarządać jej usunięcia. Muszę jednak zaznaczyć, że biorę pod uwagę możliwość wystąpienia między nami sytuacji konfliktowej i może się zdarzyć, że w sytuacji spornej między nami zachowanie korespondencji będzie dla mnie priorytetowe z uwagi na przebieg i rozstrzygnięcie sporu.

4. Informacje w formularzach

1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.

2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP)

3. Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej.

4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.

5. Informacja o plikach cookies i technologiach śledzących

1. Serwis korzysta z plików cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.

4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

a. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

b. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

c. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

9. Zalecam przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics

10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google i Facebook, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.

11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

12. Możesz zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookies danych dotyczących korzystania przez Ciebie z mojej strony internetowej przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

13. Informacje zbierane w ramach Pixela Facebooka są anonimowe i nie pozwalają mi na identyfikację użytkowników.

6. Logi serwera

1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.

2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:

a. Czas nadejścia zapytania,

b. Czas wysłania odpowiedzi,

c. Nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,

d. Informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,

e. Adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,

f. Informacje o przeglądarce użytkownika,

g.Informacje o adresie IP.

3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.

4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

7. Udostępnienie danych

1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.

3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.

8. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www

2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:

a. Internet Explorer

b. Chrome

c. Safari

d. Firefox

e. Opera

f. Android

g. Safari (iOS)

h. Windows Phone

i. Blackberry

Zmiany Polityki Prywatności Fitopies zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności. Zmiany Polityki Prywatności będą komunikowane Użytkownikom na stronie Serwisu oraz podczas logowania Użytkownika do Serwisu. Wszelkie zmiany do Polityki Prywatności stają się skuteczne w chwili ich zamieszczenia na stronie internetowej Serwisu, o ile nie zastrzeżono inaczej. Po ukazaniu się na stronie głównej Serwisu lub w innych miejscach do tego przeznaczonych w Serwisie informacji o zmianach w Polityce Prywatności, Użytkownik powinien niezwłocznie zapoznać się ze zmianami, gdyż aktywacja w Serwisie po takim ogłoszeniu stanowi bezwarunkową akceptację nowej treści Polityki Prywatności przez Użytkownika. UWAGA: Wszystkie zakupy USŁUG świadczonych drogą elektroniczną są nie-refundowalne i nie podlegają reklamacji. Zgodnie z prawem nie możesz odstąpić od umowy w przypadku, gdy rozpocząłeś już korzystanie z zamówionych usług. Informacje na stronie są wyłącznie wyrazem osobistych poglądów autora i nie stanowią „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ani indywidualnej porady. Wszelkie decyzje i działania podejmujesz na własną odpowiedzialność.
Save settings
Cookies settings